Bezpieczeństwo informacji o stanie zdrowia pacjentów ma dziś szczególne znaczenie. Są to dane wrażliwe, które nigdy nie powinny trafić w niepowołane ręce. Jak zatem zadbać o ich ochronę?
Z jakich narzędzi skorzystać, by usprawnić proces komunikacji i ułatwić jednostkom medycznym pozyskiwanie informacji? Takie możliwości daje usługa eAnkiety, która pozwala na skrócenie czasu obsługi pacjentów, a także podniesienie jakości obsługi i konkurencyjności świadczeń.
Podstawowym założeniem przy tworzeniu eAnkiet było obsłużenie w bezpieczny sposób procesu zbierania różnego rodzaju informacji od pacjentów. Osiągnęliśmy to przez zastosowanie odpowiednich mechanizmów działania, szyfrowania w tym przez ścisłą integrację usługi eAnkiety z oprogramowaniem mMedica. O ile sama usługa udostępniana jest z chmury, o tyle powiązanie konkretnych danych z pacjentem odbywa się na poziomie oprogramowania jednostki medycznej. Oznacza to, że nawet dostawca usługi nie wie, które informacje dotyczą którego pacjenta – powiedział Szymon Chamuczyński, Dyrektor Działu Produktów Masowych w Pionie Opieki Zdrowotnej w Asseco Poland.